De nieuwe HOBBY MAXIA VAN: Scandinavische levenshouding ontmoet Duitse techniek
Natuur en techniek, tijdloos en modern, gezellig en ruimtebesparend tegelijk - de serie MAXIA van Hobby laat op indrukwekkende wijze zien dat vermeende tegenstellingen soms de perfecte mix zijn. De nieuwe gesloten bestelwagen MAXIA VAN op basis van de VW Crafter wordt niet alleen gekenmerkt door heldere en elegante esthetiek, maar ook door krachtige voertuigtechnologie.
"Met de MAXIA VAN richten we ons op een groep klanten die zich richten op reizen en rijdynamiek, maar die tegelijkertijd geen concessies willen doen aan stijl en comfort", zegt Hobby-directeur Bernd Löher over de nieuwkomer in de populaire MAXIA serie.
THUIS IN HET HART, MET UITZICHT OP DE STRAAT
Licht notenhout, grafietgrijze wandelementen, witte bovenkasten en de flair van het open ruimtedesign; het elegante interieur van de MAXIA VAN vervult de woondromen van iedereen die verliefd is geworden op de lichte Scandinavische designstijl. Ook de grijze V-Flex viltlook bekleding voor het dak en de zijwanden en de moderne kastkleppen dragen bij aan dit woongevoel. En dankzij het superhoge dak heeft de gesloten bestelwagen een comfortabele stahoogte van 2 meter.
"Onze klanten hebben een zeer sterk bewustzijn van een ontwerp met heldere lijnen, moderne vormen en warme kleurencombinaties", zegt Löher. "Als Noord-Duitse camper- en caravanfabrikant hebben we natuurlijk veel affiniteit met Scandinavië en dus ook met het hygge-gevoel dat de MAXIA-wereld kenmerkt en dat we nu ook introduceren in het bestelwagensegment met de MAXIA VAN. Omdat klanten een voertuig willen dat net zo comfortabel is als hun eigen huis.”
Veel opbergoplossingen en de compacte badkamer met geïntegreerde douche en toilet zorgen voor comfort. Naast praktische kastelementen met opbergruimte voor de boordtechniek, lades en vakken, biedt het multifunctionele achterste gedeelte van de VANS ook ruimte voor de twee uittrekbare gasflessen van 11 kg. Ook de doordachte keukenelementen, zoals de 90 liter compressorkoelkast, de kook-spoelcombinatie met 2-pits kookplaat en elektrische ontsteking, overtuigen. Ook zijn er een uitklapbare werkbladverlenging en keukenlades met push-locks en softclose-mechanismen geïnstalleerd. Een ander kenmerk: de uitschuifbare stoel kan niet alleen naar voren en opzij worden geschoven, maar is ook uiterst ergonomisch en uitgerust met driepuntsveiligheidsgordels.
Dankzij sfeerverlichting, krachtige TRUMA Combi 6-verwarming en zeer effectieve Cellofoam-isolatie van tot 60% gerecyclede vezels, koudschuimmatrassen en GOODSIDE-lattenbodems blijft het 's nachts en in de winter behaaglijk. Dat geldt voor alle drie de slaapplaatsen, want naast de twee eenpersoonsbedden met een volle lengte van 2 m heeft de MAXIA VAN nog een slaapoplossing voor kleine campers in de bestuurderscabine. Met een technisch toelaatbaar totaalgewicht van 3,5 t en de grote ligweide aan de achterzijde is de MAXIA VAN afgestemd op de behoeften van koppels. Bij goedkeuring voor 4 personen is een verhoging naar 3,85 t een optie. In totaal is de gesloten bestelwagen iets meer dan 2 m breed en 6,8 m lang.
HYGGE ONTMOET HIGHTECH: HET MULTIMEDIAPAKKET IN DE MAXIA VAN
"Composition Colour", Volkswagen's eigen radiosysteem met TFT-display, vier luidsprekers, Bluetooth en twee USB-C-poorten maakt ook deel uit van het uitgebreide multimediapakket, net als Car-Net App-Connect of de interface voor verbinding met een smartphone .
En voor iedereen die het streamen van zijn favoriete serie of de mogelijkheid om onderweg te werken niet wil missen, heeft de Hobby MAXIA VAN dankzij CAMPERNET LTE een eigen mobiele internetverbinding aan boord.
HOBBY EN VW: DE BASIS IS GEWOON GOED
Prestaties, kwaliteit en aandacht voor detail: dat is wat Hobby en Volkswagen gemeen hebben - en daar worden beide bedrijven in Europa (en daarbuiten) om gewaardeerd. Dit is nog een reden waarom Hobby de VW Crafter (2.0 l TDI) gebruikt als basisvoertuig voor de eerste gesloten bestelwagen in zijn MAXIA-serie. 177 pk, 8-traps automatische transmissie en start/stop-technologie zijn ook aan boord, net als de nieuwste voertuigveiligheidstechnologie. De MAXIA VAN heeft standaard een uitgebreid rijhulppakket met onder meer slaperigheidsdetectie, achteruitrijcamera, Lane Departure Warning ("Lane Assist"), Area Monitoring System, Automatic Distance Control (ACC) tot 160 km/u inclusief snelheidsbegrenzer en verlichting en regensensoren.
"Vanuit ons oogpunt is het uiteindelijk ook de combinatie van verschillende aspecten die het voertuig speciaal maken", vat Hobby-directeur Löher samen. “Rijden, veiligheid, design en comfort. Het hoogwaardige interieur en de VW Crafter als basis maken van de MAXIA VAN een luxemodel in het bestelwagensegment.”